تاخیر در پرداخت مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی / درخواست ردیف بودجه مشخص برای این حوزه

۴۹۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

تاخیر در پرداخت مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی / درخواست ردیف بودجه مشخص برای این حوزه https://moonnews.ir/تاخیر-در-پرداخت-مطالبات-تولیدکنندگان/ Sat, 16 Oct 2021 13:18:29 0000 اجتماعی https://mail.moonnews.ir/تاخیر-در-پرداخت-مطالبات-تولیدکنندگان/ تأخیر در پرداخت مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در کشور و معوقات این بخش از سال 1998 ، مستلزم رسیدگی و نظارت جدی وزارت بهداشت و درخواست دولت برای تأمین بودجه مشخص برای بخش تجهیزات پزشکی است. از جمله موضوعاتی که در نشست خبری امروز مورد بحث قرار گرفت ، تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی بودند. …

تأخیر در پرداخت مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در کشور و معوقات این بخش از سال 1998 ، مستلزم رسیدگی و نظارت جدی وزارت بهداشت و درخواست دولت برای تأمین بودجه مشخص برای بخش تجهیزات پزشکی است. از جمله موضوعاتی که در نشست خبری امروز مورد بحث قرار گرفت ، تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی بودند.

به گزارش ماه نیوز ، مجید روحی – رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: 22 سال از تأسیس انجمن می گذرد و 300 عضو داریم. در زمینه های مختلف تجهیزات و ملزومات پزشکی ، دندانپزشکی ، آزمایشگاهی و دارویی ، ما حدود 1000 شرکت تولیدی داریم که حدود 700 شرکت دارای سابقه بسیار طولانی هستند.

وی افزود: “در مورد تولید تجهیزات پزشکی ، با توجه به نیازهای کشور در بخش بهداشت از نظر کمی و کیفی ، اکنون بار بحران کرونا بر دوش شرکت های خصوصی و تولیدی است. با این وجود ما شعار نمی خواهیم شب و روز برای رفع عیوب و مشکلات تلاش می کرد.

روحی تاکید کرد: در ادعاهای تولیدکنندگان و مابقی بحث ، مبلغ باقیمانده همیشه در بحث تجارت بوده است. مطمئناً هر خریداری برنامه و خط بودجه خاص خود را دارد. در بخش دولتی ، که اکثر خریداران ما دولت و نهادهای نظارتی هستند و مهم نیست دولت چقدر خوب باشد ، این بخش نیز خوب است. اما بر اساس برنامه ریزی نشده ، مشکل ادعا از سال 1997 همچنان در برنامه تحول سلامت باقی مانده است. ما تولید ، فروش و عرضه می کنیم ، اما هیچ هزینه ای نداریم. البته مجموع دریافت ها حدود 3000 میلیارد تومان برآورد شده است که یک سوم تولید این رقم و حدود هزار میلیارد تومان است ، در حالی که شرکت ها به سرمایه در گردش نیاز دارند.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم پول خود را به موقع از دولت بگیریم ، دیگر شرکت ها نیازی به گرفتن وام از بانک ها نخواهند داشت ؛ در نتیجه تورم ، ارزش پول نیز به شدت کاهش می یابد ، به این معنی که ما نه تنها می توانیم نقدینگی را تامین کنیم ، اما ارزش پول ما کاهش می یابد و مشکلات دیگری ایجاد می شود.

روحی گفت: در بحث تامین نقدینگی از دولت می خواهیم ردیف بودجه مشخصی را برای حوزه تجهیزات پزشکی در نظر بگیرد. با وجود برداشت 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی ، این پول به دست تهیه کننده نرسید. بنابراین ، اگر قرار است بودجه برداشت شود ، باید به درستی در رتبه خود آنها هزینه شود.

وی افزود: خوشبختانه تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی اقلام مورد نیاز بازار را با استانداردهای بین المللی تولید می کنند که کیفیت آنها تضمین شده است و 70 درصد نیاز کشور با تولید داخلی تامین می شود و گاهی اوقات تولید مازاد داریم. ، با توجه به محدودیت ها ، موضوع تحویل طولانی است. در سه سال گذشته ، علیرغم بحث ارزهای ترجیحی ، بخش تولید در بحث ارز رقم بسیار کمی را به دست آورده است.

بعد از جلسه، جلیل سعیدلو یا نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکیوی گفت: “کشور ما یکی از کشورهایی بود که در تأمین اقلام تجهیزات پزشکی مورد نیاز در بحث کرونا موفق شد.” اما در بحث محصول کمکی آن را عملی نمی دانیم. دولت باید موضوع تجهیزات پزشکی را که مستقیماً با سلامت مردم ارتباط دارد ، در اولویت قرار دهد.

وی ادامه داد: ایده لغو ارز 4200 تومانی این است که تولیدکننده برای ادامه فعالیت باید حدود 6 برابر سرمایه داشته باشد اما وقتی نتواند مطالبات خود را از دولت دریافت کند باعث بحران مالی و کمیابی می شود. نقدینگی ، که منجر به کاهش تولید و افزایش قیمت می شود. بیشتر تصمیمات توسط وزارت بهداشت گرفته می شود.

در ادامه مطلب جواد نوایی مسئول بخش مصرف کننده انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی است. وی گفت: “اکنون ، در رابطه با مطالبات ، همه همکاران ما از سال 1998 برجسته بوده اند که هیچ پولی دریافت نکرده اند.” متأسفانه ، به دلیل عدم پرداخت مطالبات ، بخش بزرگی از سرمایه و نیروی انسانی خود را از دست دادیم. در حالی که دولت در این زمینه همه کاره است ، دست تولیدکنندگان کاملاً بسته است. متأسفانه تولیدکنندگان به دلیل تقاضا ضرر می کنند ، اوراق قرضه باید از بخش خصوصی حذف شود و مطالبات کالاهایی که بخش خصوصی به مراکز درمانی توزیع می کند باید ظرف سه ماه پرداخت شود.

در ادامه مطلب مجید عرب _ بازرس انجمنوقتی کالاهای فروخته شده باید بعد از 2 سال به تولید کننده پرداخت شود ، نمی توان از تولید کننده انتظار زنده ماندن داشت. ” اوراق قرضه به نفع تولیدکننده نیست. قدرت تأمین کننده کاهش می یابد و در نتیجه تولید آنها متوقف می شود. اگر اراده ای در وزارت بهداشت وجود داشته باشد همه این مشکلات قابل حل است. وقتی مطالبات این حوزه پرداخت نشود ، بودجه وزارت بهداشت هر دو یا سه سال یکبار داده می شود؟ تدارکات به دلیل نظارت ضعیف پرداخت نمی شود ، اما نظارتی وجود ندارد که چرا کالا به تامین کننده پرداخت نشده است.

وی گفت: امروز تهیه کننده به این نتیجه رسیده است که چرا باید با چالش های کنونی تولید کند؟ با این حال ، اگر کسی در وزارت بهداشت به این موضوع رسیدگی کند ، راه حل این مشکل بسیار ساده است.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.