جنگ شبانه با جنگل حرّا!

به برترین خبرنامه تخصصی ویلا و سازه خوش آمدید.

جنگ شبانه با جنگل حرّا!

۷۰۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

جنگ شبانه با جنگل حرّا! https://moonnews.ir/جنگ-شبانه-با-جنگل-حرّا/ ماه نیوز Sat, 30 Jan 2021 00:15:47 0000 اجتماعی https://moonnews.ir/جنگ-شبانه-با-جنگل-حرّا/ ماه نیوز / بوشهر علیرغم پوشش رسانه های در معرض خطر در تالاب بوردستون-گوزن ، و همچنین ممنوعیت و بسته شدن مکرر پروژه تولید لارو میگو در نزدیکی جنگل حرا در بندر در ، هنوز گزارش ها و بازرسی های میدانی از ساخت و ساز پروژه وجود دارد. . طبق بازرسی های میدانی توسط خبرنگار …

ماه نیوز / بوشهر علیرغم پوشش رسانه های در معرض خطر در تالاب بوردستون-گوزن ، و همچنین ممنوعیت و بسته شدن مکرر پروژه تولید لارو میگو در نزدیکی جنگل حرا در بندر در ، هنوز گزارش ها و بازرسی های میدانی از ساخت و ساز پروژه وجود دارد. .

طبق بازرسی های میدانی توسط خبرنگار ماه نیوز ، مردم منطقه و سایر فعالان محیط زیست یک شبه عملیات ساخت و حمل و نقل را دنبال می کنند.

طبیعتاً در مورد صدور مجوز ، موقعیت نهادهای مسئول و نظریه دادگستری در این زمینه شرایط مبهمی را ایجاد کرده است و هیچ مانعی برای تکمیل پروژه یک شبه وجود ندارد.

در همین حال ، در هفته های اخیر ، به دنبال تقاضای گوزن ها در زمینه حفاظت از مرطوب و جنگل ، رئیس سازمان منابع طبیعی ، مراتع و آبخیزداری ، “مسعود منصور” با صدور نامه ای رسمی ، دستور حفاظت از جنگل های بندر گوزن.

در نامه منصور به مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر آمده است: “تمام جنگل ها ، اشخاص حقیقی و حقوقی در جنگل های حرا به طور خاص و به طور خاص ، غیرقابل انتقال هستند و همیشه متعلق به دولت هستند.” و طبق قوانین و مقررات فعلی ، تغییر کاربری این جنگل ها ممنوع است. ”

از سوی دیگر ، اداره کل اداره محیط زیست بوشهر با ایجاد فضای پرورش میگو مخالفت کرده است ، اما شرکت آب منطقه ای بوشهر در کارگروه ماده 11 اعلام کرده است که از هر چهار هکتار اختصاص یافته ، دو محیط خارج از محیط زیست است ، بنابراین پروانه ساخت صادر شده است.، اداره کل اداره محیط زیست استان بوشهر مجوز راه سازی صادر نکرده است!

نظریه صادر شده توسط کارشناسان رسمی دادگستری در پاسخ به سازمان های محیط زیست بیان می کند: مربوط به افزایش جزر و مد است. “به راحتی می توان فهمید که هر سه سازه فوق در محدوده جزر و مد دریا و در جنگل حرا بندر گوزن و تالاب ملی خور دیر-بردستان. “

در قسمت آخر نظریه کارشناسی آمده است: این منطقه یکی از اراضی توسعه یافته و ساحلی است و مطابق با بندهای b و d بخش 2 این قانون تعیین عرض زمین و مساحت دریا (آخرین نقطه مد از 60 متر) و ماده 2 همان قانون آیین نامه اجرایی ماده 2. نقطه توسعه آب تالاب بر اساس داده های ثبت شده و مساحت 150 متر عرض برای مدت زمان مشخصی در دسترس است. ، که بلافاصله پس از حد بستر ، منطقه مرطوب ، جاده شهرداری گوزن بندر ، ورودی مرکز پرورش میگو و منطقه زیر تعیین می شود. با توجه به اینکه جنگل های حرا و تالاب ها یک اکوسیستم حساس ساحلی و تالاب های ملی بندر گوزن و تالاب های ملی بندر گوزن و تالاب های ملی است ، و همچنین (حداقل بستر غیرفعال) رودخانه دیووار رودهای گوزن و خور دیر-بردستون. لیست مرطوب ثبت شده است و تابع قوانین حفاظت ، احیا و مدیریت تالاب های کشور است و از قوانینی پیروی می کند که از تخریب و آلودگی غیر قابل دست یابی تالاب ها جلوگیری می کند. در منطقه جزر و مدی ، و جنگل حرا ، گوزن بندر ، منطقه خور گوزن – تالاب ملی Birdeston “و به خلیج فارس تبدیل می شود.”

محمد جواد فولادی ، فعال محیط زیست در گوزن های بندر به ماه نیوز گفت: “مقامات به جای موضع گیری جدی و قاطع در منطقه تالاب و متوقف ساختن با وعده ها و مصاحبه های مثمر ثمر ، در حال بررسی موضوع تالاب و جنگل حرا هستند.” “وقت و فراموش کن.”

“بدیهی است که یک سری عملیات اداری در حال انجام است که برای انجام کار و درخواست پیگیری برای افراد خیلی دیر است ، اما در عمل هیچ مانعی برای سرمایه گذار برای ادامه کار ساخت و ساز وجود ندارد.” اضافه.

این دوستدار محیط زیست در پاسخ به این س othersال که دیگران از مسئولان و مدیران کل در مورد مسئله جنگل حرا می خواهند ، گفت: “مردم خواستار متوقف کردن کامل این پروژه ضد محیط زیست هستند.” بعلاوه ، تجمع سریع لجن و دسترسی به جاده ها از ورود آب شیرین جلوگیری می کند جنگل حرا. آیا اولویت مردم ایزور است. “

با تصویب قوانینی در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست و همچنین نظریه تخصصی ، درک می شود که علیرغم وجود خطر اثبات شده در تالاب گوزن و جنگل حرا ، علت آشفتگی و نظارت مداوم بر ارگان های مسئول معیوب است و برخی قوانین و سیاست ها در این منطقه ممکن است تفسیر شود.

علی رغم درخواست های فراوان فعالان شهر گوزن و اصحاب رسانه ، هیچ اصل جامع و واحدی از سوی نهادهای ذیربط صادر نشده است و هنوز هم پروژه پرورش میگو در شب و با سرعت عجیبی در سکوت مسئولان استان در حال ساخت است. ..

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.