لوح ثبت ملی «نان تمیجان» و کتاب آثار ثبتی گیلان رونمایی شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

۵۰۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

لوح ثبت ملی «نان تمیجان» و کتاب آثار ثبتی گیلان رونمایی شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان https://myirannews.ir/عمومی/لوح-ثبت-ملی-نان-تمیجان-و-کتاب-آثار-ثبت/ https://myirannews.ir/عمومی/لوح-ثبت-ملی-نان-تمیجان-و-کتاب-آثار-ثبت/#respond Mon, 04 Oct 2021 13:38:48 0000 عمومی https://myirannews.ir/عمومی/لوح-ثبت-ملی-نان-تمیجان-و-کتاب-آثار-ثبت/ به گزارش خبرگزاری آنلاین ، مدیر کل میراث فرهنگی گیلان بعدازظهر دوشنبه در بزرگداشت پلاک ثبتی کشور “نان” تمیجانو یک دفترچه کار ثبت گیلان گفت: در ماه های اخیر به منظور حفاظت ، حفظ و ثبت ثروت عظیم گیلان ، تعدادی پروژه در سراسر جهان به ثبت رسیده است. مسعود حلاج پور با اشاره به …

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، مدیر کل میراث فرهنگی گیلان بعدازظهر دوشنبه در بزرگداشت پلاک ثبتی کشور “نان” تمیجانو یک دفترچه کار ثبت گیلان گفت: در ماه های اخیر به منظور حفاظت ، حفظ و ثبت ثروت عظیم گیلان ، تعدادی پروژه در سراسر جهان به ثبت رسیده است.

مسعود حلاج پور با اشاره به افتتاحیه جام جهانی تمیجاناو روش پخت نان را پیشنهاد کرد تمیجان یکی از مهمترین آثار فرهنگی شهرستان رودسر است.

وی گفت: افزایش ثبت نام در کشور به همراه سایر خدمات شهری از نظر فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی می تواند به توسعه گردشگری منطقه ، ایجاد اشتغال ، شناخت و تشویق منطقه به رد ثروت کمک کند.

حلاج پور گفت: در شش ماهه نخست امسال و سال گذشته پروژه های ارزشمندی از ایالت گیلان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از این محصولات می توانند در سراسر جهان ثبت شده و در سراسر جهان نمایش داده شوند ، ادامه داد: ثبت نام این خدمات اولین گام در روند ثبت جهانی است.

حلاج پور تا زمان رونمایی از این کتاب معرفی پروژه ثبت گیلان افزود: 4500 بنای تاریخی استان گیلان تاکنون شناسایی شده و آثار متعددی در سراسر جهان به ثبت رسیده است.

https://myirannews.ir/عمومی/لوح-ثبت-ملی-نان-تمیجان-و-کتاب-آثار-ثبت/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.