اطلاعات کامل در مورد سقف ویلا

به برترین خبرنامه تخصصی ویلا و سازه خوش آمدید.

اطلاعات کامل در مورد سقف ویلا

۶۶۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

اطلاعات کامل در مورد سقف ویلا https://vilanama.ir/villa-roof/complete-information-about-the-roof-of-the-villa/ https://vilanama.ir/villa-roof/complete-information-about-the-roof-of-the-villa/#respond ویلانما Sat, 23 Jan 2021 15:44:42 0000 سقف ویلا https://vilanama.ir/?p=168

تعریف سقف شیروانی ویلا ویلا کلمه‌ای فرانسوی به معنای ییلاق است. ویلا به ساختمانی گفته می‌شود که از هر 4 طرف چشم‌انداز وسیع داشته باشد و سقف آن شیبدار باشد. امروزه به دلیل آلودگی شهرها، اکثر مردم در مناطق خوش آب‌ و هوا و پرباران ویلا می‌سازند تا اوقات فراغتشان را در آنجا بگذرانند. از …

این مقاله در سایت ویلا نما به نشانی اینترنتی (اطلاعات کامل در مورد سقف ویلا) منتشر شده است. جهت دیدن تمامی مقالات لطفا به سایت اصلی مراجعه نمایید.

تعریف سقف شیروانی ویلا

ویلا کلمه‌ای فرانسوی به معنای ییلاق است. ویلا به ساختمانی گفته می‌شود که از هر 4 طرف چشم‌انداز وسیع داشته باشد و سقف آن شیبدار باشد. امروزه به دلیل آلودگی شهرها، اکثر مردم در مناطق خوش آب‌ و هوا و پرباران ویلا می‌سازند تا اوقات فراغتشان را در آنجا بگذرانند. از آنجایی که ویلاها اکثرا در مناطق پربارش ساخته می‌شوند، ساختار و طراحی سقف آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که مانع از نفوذ آب به داخل ساختمان شود. برای ساخت ویلاها اغلب از سقف‌های شیروانی که نوعی سقف شیبدار است، استفاده می‌شود. سقف یکی از اصلی‌ترین اجزای ساختمان است و علاوه بر زیبایی پناهگاه یک ساختمان محسوب می‌شود، بنابراین باید استحکام لازم را نیز داشته باشد.

مزایای سقف‌های شیروانیرنگ بندی متنوع، ثبات رنگ و مقاومت بالا از مزایای سقف شیروانی است.

مزایای سقف‌های شیروانی

  • سقف‌های شیروانی قابل اجرا در شیب بین 35 تا 50 درجه هستند.
  • این سقف‌ها نیاز به برف روبی ندارند و مانع از نفوذ آب به داخل ساختمان می‌شوند.
  • هم در مقابل سرمای شدید و هم در مناطق گرمسیر در مقابل تابش مستقیم نور خورشید مقاوم هستند.
  • جنس اغلب ورق‌های به کار برده شده در ساخت سقف‌های شیروانی، گالوانیزه است.
  • مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارند.
  • رنگ بندی متنوع و طرح‌های متفاوت متریال های سقف شیبدار، زیبایی خاصی به ساختمان می‌بخشد.
  • رنگ آن‌ها دارای ثبات زیادی است و در برابر تابش نور خورشید، باد، باران و غیره تغییر رنگ نمی‌دهند.

این سقف‌ها قابلیت نصب بر روی هر سازه‌ای اعم از سازه‌های چوبی و فلزی را دارند. سقف های شیروانی بسیار سبک هستند و این سبک وزن بودن از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است، زیرا هزینه‌های حمل و نقل و نصب آن کاهش می‌یابد و در مناطق زلزله خیز نیز انتخاب مناسبی است. امروزه ورقهای گالوانیزه یا گالوالیوم و یا قیر اشباع شده با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و زیبا جهت پوشش سقف ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع تایل های سقف شیبدارانواع تایل های استفاده شده در پوشش سقف ویلا

آشنایی با انواع تایل جهت پوشش سقف شیروانی

انواع تایل هایی که جهت اجرا سقف ویلا به کار برده می‌شود عبارتند از:

  • شینگل
  • دکرا
  • آردواز
  • آندوویلا
  • تاپ تایل
  • مترو تایل
  • تایل سنگریزه‌ای
  • آندولین
  • ورق‌های طرح سفال
  • ورق گالوانیزه
  • ورق‌های یو-پی-وی-سی
  • ورق‌های فلزی
  • ورق‌های فلزی با روکش سنگریزه‌ای
  • تایل پرچین
  • بام تایل
  • رایکابام
  • طرح سفال ژنوا
  • طرح سفال پالرمو
  • ورق‌های ذوزنقه
  • ورق‌های سینوسی
  • ورق‌های شادولاین

در ادامه مقاله، به توضیح مختصری در مورد برخی از این ورق‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی ورق‌های طرح سفالاز مزایای ورق‌ طرح سفال پوشش یکپارچه، ثبات رنگ، وزن سبک و زیبایی آن می باشد.

-ورق‌های طرح سفال: این ورق‌ها از نوع ورق گالوانیزه رنگی می باشند و مقاومت فوق العاده ای در برابر پوسیدگی، خوردگی و زنگ زدگی دارند. پوشش یکپارچه، ثبات رنگ، هزینه کم، وزن سبک و زیبایی از مزایای این ورق‌هاست. ورق‌های طرح سفال، در دو مدل ورق‌های طرح سفال پالرمو و ورق‌های طرح سفال ژنوا تولید می شوند. جنس این ورق ها یکی است و فقط دستگاه فرم دهی آن ها متفاوت می‌باشد.

-آردواز: آردواز نوعی از مصالح ساختمانی متشکل از سیمان، آزبست، الیاف معدنی (پنبه نسوز)، الیاف مصنوعی و مواد شیمیایی مخلوط با آب است که در اثر فشار و حرارت زیاد به صورت صفحاتی در می‌آید. آردواز در بازار به صورت خام عرضه می‌شود اما قابلیت رنگ پذیری دارد، بنابراین به راحتی می‌توانید آن را متناسب با سلیقه خودتان رنگ کنید. آردواز خام دارای ظاهری شبیه به بتن است. پس از نصب آردواز، رنگ کنیتکس به منظور حفاظت و زیبایی آن به صورت یکنواخت روی پوشش آردواز پاشیده می‌شود.

آندوویلا محصول اصلی گروه کارخانجات آندولین فرانسهآندوویلا دارای مقاومت فیزیکی بسیار بالایی است، ترک نمی‌خورد، زنگ نمی‌زند و نمی‌پوسد.

-آندوویلا: آندوویلا نوعی ورق جهت پوشش سقف‌های شیبدار است که از مواد اولیه طبیعی ساخته شده و با انواع شرایط آب و هوایی سازگار است. آندوویلا محصول اصلی گروه کارخانجات آندولین فرانسه است و مطابق با استانداردها تولید می‌گردد. مواد تشکیل دهنده آندوویلا بیتومن (نوعی قیر) و الیاف سلولزی طبیعی می باشد که تحت فشار و حرارت بالا با ترکیب رنگدانه های طبیعی و نوعی رزین با تکنولوژی منحصر به فرد و فناوری خاص، به طور کاملاً ضد آب و فوق العاده مقاوم تولید می‌شود.

آندوویلا دارای مقاومت فیزیکی بسیار بالایی است. این پوشش به دلیل انعطاف پذیری که دارد ترک نمی‌خورد، زنگ نمی‌زند، نمی‌پوسد و در مقابل مواد شیمیایی موجود در هوا مقاوم است. این ورق دارای عمر طولانی است، سازگار با محیط زیست است و نیاز به بررسی و وارسی دائمی ندارد. ورق‌های آندوویلا در هنگام نصب همپوشانی بسیار بالایی با هم دارند.

کرا نوعی پوشش برای سقف‌های شیبداردکرا یا تایل سنگدانه ای پوششی مقاوم جهت سقف شیروانی است.

-دکرا: دکرا نوعی پوشش برای سقف‌های شیبدار و در واقع سیستمی پیشرفته است که با بهره گیری از مدرن‌ترین فناوری‌ها تولید می‌شود. به دکرا، تایل سنگدانه ای هم گفته می‌شود. دکرا در کشور نیوزلند تولید می‌شود. این نوع پوشش از فرمدهی تحت فشار ورق‌های آلوزینک ساخته شده و فرمدهی آن طی 7 مرحله انجام می‌شود. قالب‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که حداکثر همپوشانی را داشته باشند. سطح رویی هر تایل متشکل از رزین آکریلیک چسب مانند، خرده سنگ‌های طبیعی خودرنگ و یک لعاب شفاف آکریلیک پرایمر است.

-آندولین: آندولین ترکیب خالص الیاف طبیعی است که در جریان تولید طی یک روش مخصوص بیتومن به ورق‌ها تزریق شده و از درون رنگ می‌پذیرند، به طوریکه در سخت‌ترین شرایط جوی و محیطی رنگ آن ثابت باقی می‌ماند. این پوشش تولید کشور ترکیه تحت لیسانس فرانسه است. تولید و فروش ورق آندولین دارای سابقه‌ای 70 ساله در اروپاست که با پیشرفت تکنولوژی دائماً در حال به روز رسانی است. مواد تشکیل دهنده ورق آندولین همانگونه که گفته شد، بیتومن (نوعی قیر) و سلولز است که در فشار و دمای بالا با رزین های مخصوص تولید می‌شوند. آندولین دارای مقاومت فیزیکی بسیار بالایی می باشد و از جمله ورق‌های پوششی سقف‌های شیبدار است.

-سقف ویلایی شینگل: شینگل به دو دسته مدرن و سنتی (طرح لانه زنبوری و دو لایه) تقسیم می‌شود و بارزترین ویژگی آن، وزن کم و سبک بودنش است.

-سقف ویلایی کلاسیک: در این نوع سقف ویلایی از ورق‌هایی مانند آلوزینک استفاده می‌شود.

-سقف ویلایی رومن: این نوع سقف ویلایی، از پرطرفدارترین نوع سقف‌های ویلایی در غرب می باشد. هزینه سقف رومن بیشتر از انواع دیگر است و جنس پوشش رویی سقف از نوع رسی است.

-ورق کلاسیک تایلی پرچین: ورق پرچین نیز یکی از متریالهای پر فروش در داخل کشور می‌باشد. این محصول از روی ورق دکرا توسط شرکت پرچین کپی برداری شده است. پرچین، جنس گالوانیزه دارد و مانند دکرا در زیر دستگاه 200 تنی پرس و فرمدهی می‌شود. این متریال با رنگ پودری الکترواستاتیک به صورت چکشی پوشش داده می‌شود. از مزایای ورق پرچین می‌توان به شکل ظاهری زیبا، مقاومت و ماندگاری بالای رنگ اشاره کرد.

ورق کلاسیک تایلی رایکابامتنها تفاوت ورق رایکابام با ورق دکرا، سنگریزه‌های طبیعی دکرا می‌باشد.

-ورق کلاسیک تایلی رایکابام: ورق رایکابام نیز از تولیدات داخل کشور می‌باشد که انصافا چهره زیبایی دارد و کاملا به مانند طرح جدید دکرا پرس می‌شود. از مزیت‌های ورق رایکابام می‌توان گفت که همانند ورق دکرا، از جنس ورق گالوالیوم و آلوزینک است و در قالب دکرا تولید می‌شود و تنها تفاوت آن با ورق دکرا، سنگریزه‌های طبیعی دکرا می‌باشد.

شرکت رایکابام با استفاده از جنس رنگ پلی اورتان سه پوششه که بافتهای تقریباً منظمی دارد و به طرح سنگریزه و طرح چروک نیز معروف است، این متریال را تولید و روانه بازار کار کرده است. کیفیت این ورق به گونه است که پس از نصب تشخیص اینکه این متریال دکرا است یا رایکا، برای اشخاص معمولی سخت خواهد بود. در شرکت ویلانما اجرا و فروش ورق رایکا با گارانتی معتبر انجام می شود.

نحوه انتخاب مجری برتر سقف شیبدار

خدمات اجرایی شرکت ویلانما را تیمی متشکل از کارشناسان سازه در اقصی نقاط ایران عزیز اعم از لواسانات تهران، منطقه شمال تهران، مناطق ویلایی دماوند، آبسرد، گیلاوند، مناطق شمال ایران اعم از نور، رویان، آمل، بابل، چمستان، چالوس، نمک آبرود، کلاردشت، کلارآباد، نوشهر و همچنین استان‌های کرمان، اصفهان، شیراز، قم، کاشان و تمام مناطق ویلایی و همچنین تمام استان‌های ایران با حمل و نصب به‌ صورت کامل و به قیمت روز تهران اجرایی می‌کنند. در شهرهای خارج از محدوده تهران جهت استقرار اکیپ اجرایی شرکت باید از طرف کارفرما اسکان تهیه گردد.

این مقاله در سایت ویلا نما به نشانی اینترنتی (اطلاعات کامل در مورد سقف ویلا) منتشر شده است. جهت دیدن تمامی مقالات لطفا به سایت اصلی مراجعه نمایید.

https://vilanama.ir/villa-roof/complete-information-about-the-roof-of-the-villa/feed/ 0

منبع :ویلانما
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.