دلیل سکوت حضرت علی (ع) از زبان حضرت زهرا (س)

به برترین خبرنامه تخصصی ویلا و سازه خوش آمدید.

دلیل سکوت حضرت علی (ع) از زبان حضرت زهرا (س)

۶۶۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

دلیل سکوت حضرت علی (ع) از زبان حضرت زهرا (س) https://moonnews.ir/دلیل-سکوت-حضرت-علی-ع-از-زبان-حضرت-زهرا-س/ ماه نیوز Sun, 17 Jan 2021 18:40:09 0000 عمومی https://moonnews.ir/دلیل-سکوت-حضرت-علی-ع-از-زبان-حضرت-زهرا-س/ یک ظاهر اجتماعی بسیار زیبا از دختر پیامبر که در کتابهای مختلف ثبت شده ، روشی آرام ، منطقی و منطقی است که مردم نسبت به حضرت فاطمه (علیهاالسلام) واکنش نشان می دهند ، خصوصاً برای هضم خلافت و پس از رحلت پیامبر اکرم (ص). برای موفقیت در A.V.) به گزارش ماه نیوز ، “ماه …

یک ظاهر اجتماعی بسیار زیبا از دختر پیامبر که در کتابهای مختلف ثبت شده ، روشی آرام ، منطقی و منطقی است که مردم نسبت به حضرت فاطمه (علیهاالسلام) واکنش نشان می دهند ، خصوصاً برای هضم خلافت و پس از رحلت پیامبر اکرم (ص). برای موفقیت در A.V.)

به گزارش ماه نیوز ، “ماه نیوز آنلاین” در ادامه می نویسد: در این زمینه ، گزاره ای از حضرت فاطمه (س) وجود دارد که با در نظر گرفتن احکام وی می توان به نتایج شگفت انگیزی دست یافت.

در جایی که زن اسلام “امام” را با “کعبه” مقایسه کرده است ، این رابطه بین “مردم” و “سیاست” را نشان می دهد و مردم باید به سراغ آنها بروند ، اما نباید به سراغ مردم بیاید.

متن گفتگوی “محمود بن لبید” و حضرت فاطمه (س) در قبرستان احد به شرح زیر است:

درهای قلب بسته بود ، مردم نشسته بودند ، دود دیپلماسی بیرون می آمد. دختر رسول خدا شب های زیادی به خانه های شخصی همراهان پدرش می رفت و به آنها یادآوری می کرد که آنچه پیامبر فرموده اند را به خاطر می آورید. خیانت بیداد می کرد. تصویر پیامبر خدا ، که باید در بین خالصان خدا باشد ، محل کسانی شد که برای به دست آوردن قدرت و دستیابی به سیاست تلاش می کردند. خلقت عالی خدا نشستن در خانه برای امنیت و امنیت انسان بود.

این زن با دیدن کارهای گذشته روزها به قبرستان می رفت تا با ذکر معبود و یادآوری مرگ پیامبر خدا قلب ناراحت خود را آرام کند. در یکی از آن روزها ، همسر علی (ع) ، دختر پیامبر (ص) ، در کنار مقبره عمو پیامبر (ص) در احد ایستاده بود ، و او ناراحت شد و چشمانش اشک می ریخت. مردی در آن نزدیکی فاطمه را دید و برخاست تا کمی آرام شود. بعد جلو آمد و خودش را معرفی کرد. آن «محمود بن لبید» بود و او پاسخ س questionsالات دختر پیامبر را پرسید.

جلو آمد و پرسید: ای دختر رسول خدا! من سوالی دارم که می خواهم با شما در میان بگذارم.

دختر پیامبر فرمود: بپرس!

مرد پرسید: آیا رسول خدا (ص) در مورد امامت علی (علیه السلام) قبل از وفات او سخنی گفته و آیا متنی از وی وجود دارد؟

بانوی بزرگ پاسخ داد: تعجب آور و شگفت انگیز! آیا روز غدیر را فراموش کرده اید؟

مرد گفت: من روز غدیر را می دانم. س Myالات من از شما این است که اگر رسول خدا اسرار بیشتری با شما در میان گذاشته است ، به من اطلاع دهید.

زن گفت: من خدا را شاهد می گیرم وقتی شنیدم که رسول خدا (ص) می فرماید “علی” بهترین شخصی است که من در میان شما به عنوان جانشین خود قرار خواهم داد. “علی” امام و خلیفه از من پیروی می کنند و دو فرزند (حسن و حسین) و 9 فرزند حسین ، رهبران و امام پاک دارم. اگر از آنها اطاعت کنید ، آنها شما را راهنمایی می کنند و اگر سرپیچی کنید ، تا روز قیامت میان شما اختلاف و اختلاف وجود دارد.

محمود بن لبید دوباره پرسید: همسرم! پس چرا علی ساکت است و برای حقوق خود ایستادگی نمی کند؟

حضرت زهرا (س) در عمق آرامش و استدلال قوی جواب داد: ای ابا عمر! رسول خدا (ص) فرمود که مثال امام مانند کعبه است که مردم به آنجا می روند ، نه این که کعبه به سراغ مردم بیاید. از خدا بر حذر باشيد و سوگند بخوريد كه اگر آنها حقيقت را به قومش بسپارند و از تبار رسول خدا (ص) ، از علي تا نهمین فرزند پیامبر (ص) حسین پیروی كنند ، با جانشینی موفق شد. اما مردم برای خلافت قبلی شخصی داشتند كه خدا آن را رد كرده بود و علی خدا را بر آنچه انجام داده بود مقدم می داشت. در نتیجه ، آنها محصول معاد را رد کردند و به نفاق روی آوردند. آنها بت پرستی را برگزیدند و بر اساس نظرات خود عمل کردند. ویرانی و نابودی بر آنها باد!

سپس زن ادامه داد: آیا آنها كلام خدا را كه فرمود: “پروردگارت آنچه را بخواهد می آفریند و هر كه را بخواهد انتخاب می كند” ، آنها ندادند. آنها چاره ای ندارند. » بله ، آنها این کار را کردند ، اما همانطور که قرآن می گوید ، “چشم ها کور نیستند ، اما قلب های پستان کور می شوند.” افسوس که آنها آرزوهای دنیایی خود را برآورده کردند و مرگ و قیامت را نادیده گرفتند. خداوند آنها را نابود خواهد كرد و در كارهايشان گمراه خواهد كرد. “ای خدا ، من از چند رفیق پس از توانایی فراوان به تو پناه می برم.”

متن عربی این داستان: عجب! من در روز غدیر خم هستم … شاهد هستم که خداوند متعال از او شنیده است که می گوید: علی در میان شما از جانشین من بهتر است ، و او امام و خلیفه بعدی است ،
ای ابوعمر ، رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: امام وقتی می آید مانند کعبه می آید و نمی آید – یا فرمود: مثل علی – سپس فرمود: کلام خدا ، اگر آنها حقیقت را به خانواده خود بسپارند و از خاندان پیامبر خود پیروی کنند ، خداوند در این دو اختلاف نظر نخواهد داشت و از نیاکان و اجداد آنها ارث می برد تا این که فهرست نهم ما از فرزند حسن برآید ، اما آنها به خدا دادند معرفی شخصی و تأخیر در آنچه خدا پیشنهاد می کند ، حتی اگر به فرشته بپیوندند و او را جدیدترین بنامند ، آنها با شهوت خود انتخاب می کنند و مطابق نظرات خود عمل می کنند ، به او توبه می کنند یا به سخنان خدا گوش نمی دهند: “و پروردگار تو آنچه را که می خواهند می سازد و آنچه را که برای آنها خوب است انتخاب می کند “؟ آنها بجای لاتا را شنیدند ، اما همانطور که خداوند متعال می فرماید: “زیرا او کور نیست ، بلکه کسی که در پستان است نابینا است.

منابع:

– کفایت تأثیر: ص

– به کوشش مصباح یزدی ، جمیلا زلال کوار: فصل 5

دنیاهای دانش ، C11 ، صفحه 2

– مدارک هدیه همراه با کتاب مقدس و معجزات ، قسمت 2 ، صص: 1112-118

چراغ های دریانورد ، مجلس ، میراث محله ، C ، P2

– سادوک ، کمال الدین ، ​​اسلامیه ، قسمت

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.