ثبت ۳ زمینلرزه در استان خراسان رضوی با بزرگای ۳.۲ و بیشتر/ساری با زلزله ۴ لرزید

۶۶۹ بازديد ۰ ۰ ۱ نظر

ثبت ۳ زمینلرزه در استان خراسان رضوی با بزرگای ۳.۲ و بیشتر/ساری با زلزله ۴ لرزید https://moonnews.ir/ثبت-۳-زمینلرزه-در-استان-خراسان-رضوی-با-ب/ ماه نیوز Fri, 15 Jan 2021 23:41:57 0000 اجتماعی https://moonnews.ir/ثبت-۳-زمینلرزه-در-استان-خراسان-رضوی-با-ب/ هفته گذشته زمین لرزه ای به بزرگی 2.2 ریشتر صفیدسنگ را لرزاند ، زمین لرزه ای به بزرگی 6.6 ریشتر این منطقه را لرزاند و زمین لرزه ای به بزرگی 2.2 ریشتر نیز منطقه همت آباد در استان خراسان رضوی را لرزاند. به گزارش ماه نیوز ، در 22 و 23 ژانویه ، مشهد ، …

هفته گذشته زمین لرزه ای به بزرگی 2.2 ریشتر صفیدسنگ را لرزاند ، زمین لرزه ای به بزرگی 6.6 ریشتر این منطقه را لرزاند و زمین لرزه ای به بزرگی 2.2 ریشتر نیز منطقه همت آباد در استان خراسان رضوی را لرزاند.

به گزارش ماه نیوز ، در 22 و 23 ژانویه ، مشهد ، دومین شهر پرجمعیت کشور ، توسط یک سری زمین لرزه های کوچک و پس لرزه ها آسیب دید. به گفته دکتر علی بیت اللهینا ، مدیر گروه لرزه نگاری در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، در 14 سال گذشته ، 824 زمین لرزه به بزرگی 2.5 و بالاتر در شعاع 100 کیلومتری اطراف مشهد رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین زمین لرزه در منطقه مربوط به زمین لرزه آوریل 2017 در صفید سنگ در استان خوفران رضوی بود ، در شکل زیر خوشه های لرزه ای مشهد در جنوب غربی ، شمال و شمال غرب نشان داده شده است. اطراف مشهد و اطراف آن از نظر فعالیت زلزله بطور قابل توجهی نازک تر است.

یک زمین لرزه دستگاه مدرن در مشهد و اطراف آن با شعاع یک درجه (حدود 110 کیلومتر) نشان داده شده است (بعد از 2006)

علاوه بر زلزله صفیدسنگ در استان خراسان رضوی ، زمین لرزه ای به بزرگی 4 ریشتر در چاه دادخدا و زمین لرزه ای به بزرگی 4 ریشتر در ساری در استان مازندران ثبت شده است.

در تاریخ نزدیک به 1000 سال اخیر آن ، در بررسی مهمترین زمین لرزه ها در استان مازندران ، نشان داده شده است که بیشتر این زمین لرزه ها در قسمت های شرقی آلبرس مرکزی در “قاب” و در قطرات غربی آن در “طالقان” ثبت شده است. گسل های “نور” و “بالده” و “شمال آبرس مرکزی” و همچنین گسل “بهشهر” و قسمت شرقی گسل “البرس شمالی” ، در قسمت های شرقی آلبر تا حد زیادی تحت تأثیر نقایص “شمال البرز” و “مازندران” قرار دارند. مرکزی است

مهمترین مناطق در معرض خطر زیاد زمین لرزه های بزرگ در مازندران ، منطقه مرکزی و تقاطع بشار و مازندران ، جنوب ساری و بابل و منطقه مرکزی البرز مرکزی است که در آن زمین لرزه ای به بزرگی 7 ریشتر وجود دارد. 5 بر اساس شواهدی از زمین لرزه ها و گسل های تاریخی و زمین ساختی سطح.

جزئیات زلزله هفته گذشته به شرح زیر است.

شنبه 20 ژانویه

زمین لرزه ای به بزرگی 8.8 ریشتر در کاون در استان خراسان جنوبی ، زمین لرزه ای به بزرگی 2..8 ریشتر در مردک استان کارمان ، بزرگی در سومان در استان کارمانشاه. زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر استان نالوس در استان آذربایجان غربی را لرزاند. زمین لرزه 2.9 گزارش شده است.

در استان های چرام ، کهگیلویه و بویراحمد ، 4. پس از این زمین لرزه ، زمین لرزه دیگری به بزرگی 1.1 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد که مرکز آن 1 کیلومتری چرام و 24 کیلومتری دوگنبدان بود. و 31 کیلومتری دهدشت.

یکشنبه 21 ژانویه

زلزله 6.6 ریشتری در تاسوج ، استان آذربایجان شرقی ، زمین لرزه ای 7.7 ریشتری در سدآباد استان بوشهر ، زمین لرزه ای 7.7 ریشتری در استان فرمان ، زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر در دهوک ، استان خراسان جنوبی ، بزرگی در استان سرخس. زمین لرزه ای به بزرگی 2.5 ریشتر شهر نجف در استان کارامان را لرزاند. زمین لرزه ای به بزرگی 2.5 ریشتر و زمین لرزه ای به بزرگی 6.6 ریشتر در سرپل جهاب استان کرمانشاه.

منطقه لالی خوزستان با زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر در عمق کیلومتر لرزید و مرکز آن 38 کیلومتری لالی ، 45 کیلومتری سالند بود. و استان ولایت یک کیلومتر بود.

دوشنبه ساعت 9 شب است

9. زلزله بزرگ به بزرگی سیردان در استان کازوین ، در نودان از استان فارس. زمین لرزه ای به بزرگی 6.0 ریشتر منطقه سرخات ، کهگیلویه و بور احمد را لرزاند. زمین لرزه ای به بزرگی 6.6 ریشتر در استان کارامان اعلام وصول

نغده ، استان آذربایجان غربی 10 کیلومتر. مرکز زمین لرزه در 6 کیلومتری ناگده ، 8 کیلومتری محمددیار گزارش شده است. و 21 کیلومتری این استان است. Gardeshkenh گزارش شد.

مرکز زمین لرزه در مرکز زمین لرزه 2.3 ریشتر گزارش شده است که مرکز آن در 1 کیلومتری جنوب صفید سنگ و 19 کیلومتری فریمان است. و 23 کیلومتری کلندرآباد در این استان.

شنبه ساعت 3 عصر است.

زمین لرزه ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین دو گنبد در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند و مرکز کانون آن 32 کیلومتری دوگنبدان و 50 کیلومتری باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد و 44 کیلومتری بابامنیر در استان فارس بود.

زمین لرزه ای به بزرگی 2.6 ریشتر منطقه تعزیه آباد در استان کرمانشاه ، زمین لرزه ای به بزرگی 2.7 ریشتر جیرفت در استان کرمانشاه و زمین لرزه ای به بزرگی 2.5 ریشتر فریدونشهر در استان اصفهان را لرزاند.

مرکز زمین لرزه در خراسان رضوی در استان خراسان رضوی در عمق 15 کیلومتری زمین گزارش شده است. و 94 کیلومتری صالح آباد در این استان. زلزله 2.6 دومین زمین لرزه در منطقه است.

زمین لرزه ای به بزرگی 3.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین در حوالی صفید در استان خراسان رضوی احساس شد.

استان کهگیلویه و بایر احمد با زمین لرزه ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین لرزید.

هرمت آباد ، 10 کیلومتری استان خراسان رضوی. دو زمین لرزه به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین. و یک زمین لرزه دیگر با بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 2.5. بابا مرکز زمین لرزه در 20 کیلومتری همت آباد ، 27 کیلومتری سلطان آباد و 30 کیلومتری فیروزه در استان گزارش شده است.

مرکز زمین لرزه 10 کیلومتر بر ساعت در استان میزان و بزرگای 3.2 ریشتر اعلام شده است.

چهارشنبه ساعت 9 شب است.

2.9 اولین زمین لرزه در استان سمنان در 15 ژانویه بود. مرکز زمین لرزه در 12 کیلومتری میجان ، 24 کیلومتری امیریه و 31 کیلومتری بسطام گزارش شده است.

کیلومتر چاه دادخدا واقع در استان کارامان. مرکز زمین لرزه در یک کیلومتری مرکز زمین لرزه در چاه دادخدا ، 1 کیلومتری قلعه گنج در استان کارامان گزارش شده است. و کیلومتر کیلومتر از استان هرمزگان. زلزله 2.5. 2.5 دومین رویداد لرزه ای در منطقه است.

زمین لرزه ای به بزرگی 2.6 ریشتر دراشهات استان فارس را لرزاند.

پنجشنبه ساعت 9 شب است.

چاه دادخدا ، واقع در استان کارامان ، زمین لرزه ای به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 10 کیلومتری و به دنبال آن زمین لرزه ای به بزرگی 4 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین تجربه کرد. زلزله 7.7 دومین زمین لرزه در منطقه است.

زلزله 8.8 ریشتری در استان کارمان ، زلزله 7.7 ریشتری استان گلستان ، زمین لرزه ای 7.9 ریشتری در استان آذربایجان غربی ، 2 زلزله در استان کارمان. مرکز زمین لرزه در زیر مرکز زمین لرزه گزارش شده است ؛ هیچ هشدار تسونامی اعلام نشده است. مرکز زمین لرزه در زیر مرکز زمین لرزه گزارش شده است ؛ اما هیچ هشدار تسونامی صادر نشده است. مرکز زمین لرزه در زیر مرکز زمین لرزه گزارش شده است ، اما هیچ هشدار تسونامی صادر نشده است.

ساری ، استان مازندران ، با زمین لرزه ای به بزرگی 4 ریشتر در عمق 21 کیلومتری زمین لرزید و مرکز آن 1 کیلومتری سورری ، 14 کیلومتری سوراک و 15 کیلومتری قسمت پایین استان بود.

در عمق 13 کیلومتری زمین لرزه ای به بزرگی 3.3 ریشتر منطقه Katarvih در استان فارس را لرزاند و مرکز آن 19 کیلومتری Kataravih و 49 کیلومتری Nariz بود. و 52 کیلومتری این استان است.

مرکز زمین لرزه در 10 کیلومتری عمق 10 کیلومتری زمین لرزه گزارش شده و مرکز آن 22 کیلومتری خانه زانیان ، 26 کیلومتری نودان و 27 کیلومتری کازرون در استان است.

جمعه هفدهم ژانویه

در لالی ، استان خوزستان ، زمین لرزه ای به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 14 کیلومتری زمین لرزه و مرکز زمین لرزه 11 کیلومتری لالی و 21 کیلومتری سالاد ثبت شده است. و 27 کیلومتر در گتوند.

زمین لرزه ای به بزرگی 2.6 ریشتر راور در استان کارامان را لرزاند.

انتهای پیام

واقعیاتی راجب زلزله

زلزله های با قدرت 3 ریشتر و کم تر معمولا محسوس نیستند، اما زلزله های 6.5 ریشتر و بالاتر می توانند خسارات زیادی در سطح وسیع ایجاد کنند.

هر سال حدود 500000 زلزله اتفاق می افتد که ازهر 5 مورد 1 مورد احساس می شود.

دانشمندان می گویند سال ها پیش زلزله های کوچک خیلی بیشتر از زلزله های بزرگ اتفاق می افتادند.

زلزله 3 ریشتر 10 برابر بیشتر از زلزله 4 ریشتر احتمال دارد اتفاق بیفتد. و زلزله 4 ریشتر 10 برابر بیشتر از زلزله 5 ریشتر. با این گفته ، هر سال حدود 18 زلزله 7 تا 7.9 ریشتر، و 1 زلزله 8 ریشتر و بالاتر در جهان اتفاق می افتد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.